Regulamin
REGULAMIN SKLEPU „Atomium.pl”
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Sklep Internetowy (zwany dalej „Sklepem”) działający pod adresem www.atomium.pl jest własnością i jest prowadzony przez Atomium Sp. z o.o., zarejestrowanego w KRS pod nr 0000873856, z siedzibą w Radomiu przy ul.Słowackiego 100, NIP: 9482625239, numer telefonu: +48.48 685 11 00 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 08:00-16:00), e-mail: biuro@atomium.pl
Stroną dokonującą zakupów w Sklepie jest konsument (zwany dalej „Osobą prywatną”) lub inny podmiot, w szczególności przedsiębiorca (zwany dalej „Firmą”). Osoby prywatne i Firmy zwani są dalej łącznie „Klientami”. Stroną dokonującą sprzedaży jest Atomium Sp. z o.o. (zwana dalej „Sprzedawcą”).
Niniejszy regulamin Sklepu (zwany dalej „Regulaminem”) określa w szczególności rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną, warunki zawierania umów za pośrednictwem Sklepu oraz tryb postępowania reklamacyjnego.
Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sklepu oraz w siedzibie Sprzedawcy.
§ 2. RODZAJE I ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Przedmiotem sprzedaży jest znajdujące się w aktualnej ofercie handlowej, prezentowane na stronie internetowej Sklepu oprogramowanie komputerowe w formie licencji oraz urządzenia (zwane dalej łącznie „Produktami”).
- Oprogramowanie oferowane w Sklepie jest licencjonowane przez jego producentów. Warunki korzystania z oprogramowania określa umowa licencyjna dotycząca danego Produktu.
- Oprogramowanie jest dostarczane w wersji elektronicznej (bez nośnika), w wersji papierowego certyfikatu lub w wersji BOX (płyta z programem oraz certyfikat). Link umożliwiający pobranie wersji instalacyjnej oprogramowania komputerowego z internetu jest przesyłany Klientowi po dokonaniu płatności na podany przez niego adres e-mail.
- Klientowi dostarcza się certyfikat licencyjny zawierający kody aktywacyjne do programu lub klucz licencyjny z instrukcją drogą elektroniczną na podany przez niego adres e-mail.
- Wszystkie ceny prezentowane na stronie internetowej Sklepu przy każdym Produkcie są wyrażone w polskich złotych (PLN) i są wiążące w chwili składania zamówienia. Zapłata ceny jest dokonywana w polskich złotych.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian oferty handlowej, w szczególności wycofania każdego Produktu, wprowadzania nowych Produktów do oferty, ogłaszania i odwoływania akcji promocyjnych oraz zmiany cennika Produktów i kosztów dostawy.
- Cena Produktu, który w chwili zamówienia jest niedostępny może ulec zmianie. Zmiany nie będą obejmować Produktów, na które złożone zamówienie zostało przyjęte do realizacji.
§ 3. WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Wymagania techniczne do korzystania ze Sklepu są następujące: komputer z dostępem do Internetu i zainstalowaną przeglądarką internetową obsługującą standard HTML 5 i język JavaScript oraz włączoną obsługą plików cookies w przeglądarce.
- Zakazane jest podejmowanie czynności i dostarczanie przez Klientów treści o charakterze bezprawnym.
§ 4. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
- Złożenie zamówienia w Sklepie następuje wyłącznie poprzez prawidłowe wypełnienie formularza na stronie internetowej Sklepu oraz akceptację postanowień Regulaminu przez zaznaczenie pola w formularzu.
- Prawidłowo wypełniony formularz zawiera obowiązkowo następujące dane Klienta:
- imię i nazwisko lub pełna nazwa wraz z imieniem i nazwiskiem osoby kontaktowej (dotyczy Firmy),
- adres zamieszkania lub siedziby Firmy (ulica, numer domu i lokalu, kod pocztowy, nazwa miejscowości),
- numer NIP (dotyczy Firmy),
- adres elektroniczny (e-mail),
- numer telefonu.
- Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez cały tydzień.
- Zamówienia złożone od poniedziałku do piątku po godzinie 15:00 oraz w soboty i dni ustawowo wolne od pracy, będą przyjmowane do realizacji w najbliższym dniu roboczym.
- Jeżeli Klient wybrał płatność tradycyjnym przelewem, płatność powinna zostać uregulowana w ciągu 7 dni od złożenia zamówienia. W przeciwnym razie zamówienie może zostać anulowane. Po dokonaniu zapłaty zamówienie zostanie zrealizowane w ciągu 3 dni roboczych od daty zaksięgowania zapłaty na koncie Sprzedawcy.
- Jeżeli Klient wybrał płatność on-line należy kliknąć w przycisk „Dokonaj płatności”. Klient zostanie przeniesiony na stronę bezpiecznych płatności, gdzie w celu dokonania płatności należy postępować zgodnie z instrukcjami. Po dokonaniu płatności zamówienie zostanie zrealizowane w ciągu 3 dni roboczych od daty zaksięgowania zapłaty na koncie Sprzedawcy.
§ 5. WARUNKI I FORMY PŁATNOŚCI
- W Sklepie dostępne są wyłącznie następujące formy płatności:
- On-line przelew z banku internetowego lub kartą kredytową. Płatność musi zostać dokonana on-line tzn. bezpośrednio ze Sklepu. Po potwierdzeniu danych adresowych i ostatecznym złożeniu zamówienia Klient zostaje przekierowany na bezpieczną stronę firmy PayU, gdzie dokonuje wyboru banku.
- Przelew tradycyjny. Płatność powinna zostać dokonana w terminie 7 dni od momentu złożenia zamówienia pod rygorem anulowania zamówienia.
- Numer konta Sprzedawcy jest następujący:
- mBank S.A.
- 02 1140 2004 0000 3602 8076 0907
- Numer konta jest uwidoczniony na stronie internetowej Sklepu i jest przesyłany w e-mailu z potwierdzeniem zamówienia.
- Zamówienie zostanie zrealizowane po otrzymaniu 100% zaliczki na konto Sprzedawcy.
- W przypadku Klientów będących płatnikami VAT, faktury VAT potwierdzające kwotę zakupu oraz wyszczególniające zakupione Produkty wysyłane są przesyłką pocztową za pośrednictwem Poczty Polskiej.
- W przypadku Osób prywatnych, paragony lub faktury VAT są przesyłane przesyłką pocztową za pośrednictwem Poczty Polskiej, chyba że klient wyrazi wolę otrzymania elektronicznego obrazu paragonu lub faktury drogą elektroniczną w formacie PDF – w tym przypadku elektroniczny obraz paragonu lub faktury wysyłany jest pocztą elektroniczną na adres e-mail Klienta.
§ 6. DOSTAWA
- Warunkiem realizacji zamówienia jest prawidłowe złożenie zamówienia oraz dokonanie płatności.
- Płatność uznaje się za dokonaną w chwili zaksięgowania zapłaty na koncie Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z niewłaściwego podania przez Klienta danych w formularzu.
- Certyfikaty licencyjne oraz linki do pobrania Produktu będą wysyłane drogą elektroniczną (e-mail) w terminie do 3 dni roboczych od daty dokonania płatności za zamówienie.
- Dostawa drogą elektroniczną (e-mail) jest bezpłatna.
- Dostawa za pośrednictwem kuriera jest zgodna z kalkulacją przedstawioną i zaakceptowaną w momencie składania zamówienia.
- Faktura VAT lub Paragon za zakupioną licencję zostanie dostarczona w formie elektronicznej w postaci pliku PDF zgodnie z art. 106n ustawy z dn. 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2011.177.1054 j.t. ze zm.) Przy zakupie z opcją wysyłki kurierem faktura lub paragon zostanie dostarczony tradycyjnym listem na adres podany w zamówieniu.
§ 7. ODSTĄPIENIE OD UMOWY I TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
- Konsument może odstąpić od umowy, informując Sprzedawcę: Atomium Sp. z o.o., ul. Słowackiego 100, 26-600 Radom, fax. +48.483845598 ,e-mail: biuro@atomium.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
- Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłanie przez Konsumenta informacji dotyczącej wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał oświadczenie Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- W razie odstąpienia od umowy jest ona uważana za niezawartą, klucze licencyjne na program zostaną przez Sprzedawcę anulowane, a Konsument jest zobowiązany do niezwłocznego odinstalowania oprogramowania.
§ 8. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
Reklamacje można wnosić w szczególności na adres e-mail: biuro@atomium.pl, faksem na numer +48.483845598 lub w formie pisma wysłanego pocztą na adres Atomium Sp. zo.o., ul.Słowackiego 100, 26-600 Radom.
Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia otrzymania. Odpowiedź w sprawie rozpatrzenia reklamacji Klient otrzyma w sposób odpowiadający rodzajowi użytego środka porozumiewania się na odległość.
§ 9. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- W celu skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń Konsument ma możliwość zwrócenia się do właściwego terenowo Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej z wnioskiem o:
- wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
- rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim działającym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej.
- Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującym adresem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
§ 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Korzystanie ze Sklepu, w szczególności podawanie danych Klienta służy wyłącznie realizacji zamówienia, nie są zapisywane ani przetwarzane w bazie danych. Dane w żadnym wypadku nie są udostępniane osobom trzecim.
- Regulamin obowiązuje od 25 grudnia 2014 roku.